Guliganerna

IF ELFSBORGS STÖRSTA SUPPORTERFÖRENING

guliganernaemblem

Guliganerna är en fristående supporterförening till IF Elfsborg. Föreningen grundades 21 november 1991, alltså under en tid då IF Elfsborgs läge, såväl sportsligt som ekonomiskt, såg allt annat än bra ut. Guliganernas medlemmar stöttade dock IF Elfsborg helhjärtat och lade redan då grunden till föreningens fortsatta utveckling.

Guliganerna är en aktiv supporterförening som är öppen för alla elfsborgare oavsett ålder, kön eller läktartillhörighet. Det innebär bland annat att vi är politiskt obundna samt tar avstånd från alla former av våld och rasism. Vi är en förening med ett stort åldersspann bland våra medlemmar, bestående av både killar och tjejer, utspridda runt om i landet.

Föreningens ändamål är att stödja Idrottsföreningen Elfsborg och dess fotbollslag, främst genom aktivt läktarstöd på matcherna. För att göra det möjligt för medlemmar och andra att stödja laget på bortaplan, ser vi det som vår uppgift att anordna resor till de bortaarenor där IF Elfsborg spelar.

Guliganerna är en ideell förening som bygger på och arbetar för grundläggande föreningsdemokratiska principer.

Föreningen för alla – oavsett bakgrund

Ansvarstagande supporterkultur – vi tar ansvar för varandra

En medlem – en röst

Keep the faith – kämpa hela vägen