}

Uppstartshelg för styrelsen

Skriven av Glenn Holvik Gustavsson den 08/02/2016 | Inga kommentarer

Styrelsehelg

Guliganernas styrelse har nu startat upp verksamhetsåret med föreningens traditionsenliga styrelsehelg. Hela styrelsen deltog på helgen som arrangerades på Quality Hotell i Vänersborg.

Första dagen gick helt till att diskutera föreningens ekonomi och till att organisera upp styrelsens interna verksamhetsområden. Kassör Jesper Andersson hade en lång genomgång där vi avslutade arbetet med att spika en budget för året. Värt att notera i vår budget är att vi har separerat jubileumet för att kunna lägga fokus där.

Nytt för i år är ett helt nytt medlemssystem. Vårt gamla system var ett svårhanterat och bökigt system. Så under helgen implementerades ett nytt system som underlättar framförallt för de som administrerar i det. Så se till att betala in er avgift så vi kan börja använda medlemssystemet!

Guliganernas resesektion som nu består av Jakob Franzén och Kennet Johansson har planerat alla resor fram till sommaren. Resa till årets första bortamatch i Värnamo ligger redan uppe på guliganerna.se. Premiärresan till Häcken kommer upp på söndag. Vårt mål inför den resan är att fylla hela bortasektionen med Elfsborgssupportrar.

Vårt nuvarande avtal med Textalk gällande webbshop löper snart ut. Så Ludvig Andersson och Jesper Andersson har fixat ett nytt avtal som kommer underlätta för vår souvenirförsäljning via distans under året. Under 2015 ökade vår bordsförsäljning oerhört mycket, nu hoppas vi också ha rätt förutsättningar för att kunna sälja mer saker via distans.

Annat som är värt att notera är att Christoffer Andersson är styrelsens bowlingsmästare efter en hård och rafflande kamp i Vänersborgs bowlinghall.

 

Ansvarsfördelningen bland verksamhetsområden ser ut såhär:

Ekonomi: Jesper Andersson

Medlemmar: Maria Sabel

Resor: Jakob Franzén och Kennet Johansson

Mediaproduktion: Ninja Claesson

Säkerhet: Kennet Johansson

Kommunikation: Glenn Holvik

Souvenirer och försäljning: Ludvig Andersson

Elfsborgsläktaren: Christoffer Andersson

Event och projekt: Christoffer Kjörnsberg

 

Övriga ansvar utöver verksamhetsområden:

Biljettfrågor: Ludvig Andersson och Christoffer Andersson

Guligan Tifo Support: Christoffer Kjörnsberg

Gula Villan: Christoffer Kjörnsberg

Sociala projekt och välgörenhet: Glenn Holvik

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *