}

Rapport – Styrelsehelg 2017

Skriven av Guliganerna den 12/02/2017 | Inga kommentarer

I helgen har Guliganernas styrelse befunnit sig på det trivsamma Hotell Gästis i Varberg för den årliga styrelsehelgen där målet var att sätta upp verksamhetsområden, diskutera vilka frågor som ska vara i fokus under året och överlag lägga upp en grundstrategi för hur Guliganerna kan fortsätta utvecklas 2017. Styrelsen är rörande överens om att ett år fullt av möjligheter men också utmaningar väntar föreningen och det andades positivitet och nytänkande hela helgen.

Stora delar av helgens arbete utgick ifrån vilka verksamhetsben som ska bära Guliganerna och hur vi på bästa sätt kan dra nytta av möjligheterna som ”Här står du aldrig ensam” kampanjen med mera innebär för oss som supporterförening. Utöver de vanliga fokusområdena kring medlemmar, resor och souvenirer så ska extra mycket kraft läggas på kommunikationen mot både våra medlemmar och även mot media detta år.
Helgens arbete avrundades sedan med vårat första styrelsemöte där bland annat en budget klubbades igenom och strukturen kring vem som ska göra vad blev också ännu tydligare. En sammanfattning av de olika verksamhetsområdena och vilka som är områdesansvariga finner du här nedanför.

 

MEDLEMMAR

Guliganerna är sina medlemmar vilket givetvis gör att detta är en fråga som varje år värderas oerhört högt. Vi strävar efter att under 2017 återigen nå upp till de medlemsnivåer vi tidigare haft. Detta ska genomföras tack vare hårt arbete både administrativt men även kommunikationsmässigt. Vi kommer arbeta för att hitta ett tydligt mervärde för våra medlemmar och framförallt försöka engagera så många som möjligt i vår verksamhet för att ytterligare stärka den gemenskap vi redan har.

Områdesansvarig: Kim Eriksson

 

EKONOMI

Föreningen har en stabil ekonomi med ett stort eget kapital. Guliganernas största inkomstkällor är från medlemsavgifter och souvenirförsäljning vilket också blir två områden där mycket fokus kommer att hamna under året för att bibehålla en god ekonomi i föreningen. En ny budget är godkänd under årets första styrelsemöte som ägde rum i Varberg och Jesper Andersson behåller områdesansvaret i egenskap av kassör 2017.

Områdesansvarig: Jesper Andersson

 

RESOR

Guliganernas viktigaste syfte och funktion är och har alltid varit att stötta IF Elfsborg såväl hemma som borta och både i med som motgång. Guliganerna har de senaste åren fått iväg en storbuss till nästan samtliga matcher i Allsvenskan. Resegruppen kommer under året jobba ännu mer med att utveckla reseupplevelsen för att på så sätt få ännu fler medlemmar att följa med för att stötta IF Elfsborg runt om i landet.

Områdesansvariga: Kennet Johansson och Jakob Franzén

 

SOUVENIRER/FÖRSÄLJNING

Souvenirverksamheten inom Guliganerna är en stor och viktig del såväl ekonomiskt som identitetsmässigt för föreningen. Nya souvenirer kommer att dyka upp löpande under året med olika souvenirsläpp inför särskilda resor eller matcher. För att vi ska nå vår fulla potential med spridningen och försäljningen av souvenirer under året så kommer försäljningsytan på Elfsborgsläktaren vara en fokus fråga under 2017.

Områdesansvarig: Alfred Johansson

 

MEDIA/KOMMUNIKATION 

Kommunikationen mot våra medlemmar inom såväl interna som externa kommunikationskanaler är en väldigt viktig fråga som kommer få stort utrymme under verksamhetsåret 2017. Vi strävar efter att information som kan vara till nytta för våra medlemmar alltid ska finnas lättillgänglig i olika forum och sociala medier. En tydligare kommunikation utåt vad Guliganerna verkar för och det arbete vi bedriver är också en viktig del av den kommunikationsstrategi som tagits fram för verksamheten. Målet är också att aktivt fortsätta sprida våra budskap i både rörlig och textbaserad form i diverse olika kanaler.

Områdesansvariga: Niclas Johansson och Isak Edén

 

GULA VILLAN/EVENEMANG

Tack vare vår medlemslokal har vi en utmärkt möjlighet att skapa ett mervärde för våra medlemmar i form av olika arrangemang så som Quizkvällar och Föreläsningar i Gula Villan. Det är också väldigt viktigt för gemenskapen och sammanhållningen inom Guliganerna att vi ansvarar för att skapa evenemang och andra kringaktiviteter där vi alla kan umgås utanför fotbollsmatcherna. Den stora fokus-frågan under året blir att forma en ännu bättre plan för hur vi ska få ut maximal potential av vår medlemslokal så det passar alla medlemmar.

Områdesansvariga: Rebecka Lundell och Christoffer Kjörnsberg

 

ELFSBORGSLÄKTAREN

Det blir ett oerhört spännande år på Elfsborgsläktaren, vårt andra hem. Med ett rekord i antal seriebiljetter på ståplats redan innan årsskiftet så finns det en enorm potential för att bygga en bredare och mer kraftfull klack än tidigare. Under året kommer vi fortsätta arbeta för att hitta rätt förutsättningar och möjligheter till att bygga en bra ljudkuliss och god inramning på alla hemmamatcher.

Områdesansvarig: Christoffer Andersson

 

SÄKERHETSFRÅGOR

En bra dialog med såväl supporterpolis som IF Elfsborg är en förutsättning för att vår supporterkultur ska bli så bra som möjligt. Detta är ett oerhört viktigt verksamhetsområde där vi tillsammans måste arbeta proaktivt och förståndigt och diskutera olika frågor med högt i tak under ordnade mötesformer.

Områdesansvarig: Kennet Johansson

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

RESA + BILJETT + GUL T-SHIRT = 200:-

Säsongen har rent stämningsmässigt börjat fantastiskt bra såväl på Elfsborgsläktaren som på bortaplan, nu spinner vi vidare på detta och presenterar stolt årets ”Vi Tillsammans resa” ihop med IF Elfsborg. Detta året går resan till västkusten, närmare bestämt till Halmstad!

 

Det ofattbara priset för att få hänga med på allt är endast 200:- Då ingår bussresa, matchbiljett till bortastå och en snygg gul t-shirt som vi uppmanar samtliga att bära innan, under och efter matchen.

 

Vi kommer att ladda upp på puben Tre Hjärtan på Kyrkogatan 7 i centrala Halmstad innan matchen! Den gemensamma hashtagen vi utlyst inför och under denna resa är #GultHalmstad

ANMÄL ER HÄR PÅ HEMSIDAN IDAG!