Rapport från årsmöte 2023

Torsdag den 25 januari hölls Guliganernas årsmöte 2023 i Borås Arenas pub. 34 Guliganer samlades för årets viktigaste händelse. På dagordningen för mötet skulle en vice ordförande, kassör och tre ledamöter väljas in i styrelsen.

Till mötesordförande för mötet valdes Maria Sabel Tranlöv och till mötessekreterare Clara Tolfsson. Justerare och rösträknare valdes Cecilia Karlén och Andreas Nilsson. Ordförande Emelie Hultin och kassören Kim Eriksson gick igenom verksamhetsberättelsen (läs här) och föregående års ekonomiska resultat. Det konstaterades att styrelsen var mer än nöjda med arbetet för 2023, Guliganerna gör ett plus på 282 359 kr. Guliganernas stora plusresultat beror på rekordförsäljning av souvenirer samt ett medlemsrekord. Vi backade ca 50 000kr på resor, vilket är en satsning som vi velat göra. Vi har skickat 55 bussar under 2023.

Mötet godkände verksamhetsberättelsen.

Mötet gick på valberedningens förslag och röstade för omval på vice ordförande på två år – Clara Tolfsson, omval på två år kassör – Kim Eriksson, omval på två år ledamot – Christian Holmedal och Kim Persson, nyval på ledamot på två år – Melker Thorin. Mötet beslutade att sittande valberedning kvarstår med Simon Ring, Camilla Andersson och Anders Eliasson.

Guliganernas styrelse ska om två veckor åka iväg en helg på styrelsekonferens i Varberg för att göra en grovplanering för 2024.

Mötet avslutades med övriga frågor så som hur det går med SLO rekryteringen, svaret på den frågan är att vi är med i rekryteringen men sedan är det IF Elfsborg som tar beslutet. Det var också frågor om uppladdningar både på hemma och bortaplan. Det är något styrelsen tar med sig till styrelsehelgen.

Nedan ser ni Guliganernas styrelse i sin helhet för 2024. Vi ser fram emot ett framgångsrikt år både på planen och på läktaren. Har ni medlemmar några frågor eller funderingar är det bara att kontakta någon av oss i styrelsen.

Guliganernas styrelse 2024

Ordförande: Emelie Hultin